Långsamma kolhydrater

Långsamt, långsamt ska jag äta min frukost idag. Ända sedan förra helgen, då jag konsumerade 3 citroner, 3 lime och 2 apelsiner har magen inte riktigt varit vad den borde. Jag har givit mig själv diagnosen sur mage. Har läst att det inte är farligt, men relativt vanligt hos unga människor. Och att det kan bli värre av bland annat kaffe, juice, alkohol, kolsyrade drycker och stark mat. Okej, jag kan överleva helgen utan juice, och även kolsyrade drycker, men jag tror nog det blir inslag av allt ovanstående. Fine, jag kan äta svag mat också.

Sen är det ju som sagt viktigt att äta lååååångsamt. Så det gör jag nu. Frukostsmoothien ska intagas på minst 20 minuter. Använder till och med en liten sked.

Som efterrätt blir det nog en Pepcid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback