Kopp nummer fyra

Efter rårakan, vitkålen och lingonsylten tog jag mig över till biblioteket igen. Jag tänkte jag skulle vara tidig. Det var jag inte. (Som vanligt.)

När jag ändå är igång tänkte jag propagera lite för min kosthållning. Jag äter bara (i största möjliga mån) sådant som är naturligt. Alltså: saker som är ihopbakade finns inte i mitt skafferi/kyl/frys. Helt och naturligt. Mina kryddor innehåller inga artificiella smakämnen (ingen umami här inte!), utan är även de helt "naturliga". Istället för pasta (ihopbakat) och ris köper jag svenskodlad mathavre. Istället för tacokrydda kryddar jag själv med exakt samma kryddor - förutom den förbaskade "smakförstärkaren". Istället för halv- och helfabrikat lagar jag all min mat från scratch. Och jävlar vad bra jag mår!

Folk säger det är svårt att lägga om sitt liv. Vadå? Förut åt jag både Billyspizzor, ketchup och allt annat mök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback