Rhododendronträdgården.

Hur stavas rhododendron?

Jag & söstra mi gick morgonpromenad. Inte för att jag gladeligen steg upp imorse, utan för att jag ansåg en promenad var viktigare än extrasömn. Sov skitdåligt. Sis har nämligen snott den kudde jag brukar ha när jag är hemma hos mor, och eftersom hon flyttat (och därmed tagit hem alla sina kuddar) och mor endast har en ergonomisk kudde i sin (a.k.a. min) säng så finns det helt enkelt inga vettiga kuddar i detta hushåll.

Fyra kuddar har jag prövat - på två nätter. Har även testat köra utan, men det var ingen bra idé.
Kudde 1: Ungefär 50 cm hög och stenhård.
Kudde 2: Ungefär 20x50cm (m.a.o skitliten!) och stenhård.
Kudde 3: Halvergonomisk kudde från stenåldern. Skumgummi, konstigt beskuren...
Kudde 4: Soffkudde. Fyrkantig, platt och hård.

Idag slutade det på kudde 3 (började på nr 4, men den var så fruktansvärt obekväm). Igår körde jag på både 1, 2 och 3. Förvånande nog har jag inte nackont idag (vilket jag däremot hade igår).

Jag saknar mina kuddar hemma. Önskar nästan att jag hade dom här, så jag skulle slippa drömma mardrömmar om att jag äter godis och ha ont i nacken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback