Om att vara svag och ha svårt för frestelser...

Jag har (på grund av att jag läst/hört det någonstans) stränga order för mig själv om att jag får inte vila efter klockan fem på eftermiddagen. Ska jag vila så ska det vara innan dess. Ibland kanske det råkar bli efter femslaget, men aldrig så långt därefter. Strikta regler jag måste följa så jag ska kunna somna på kvällen igen. Dessutom är jag inte mycket för lång dagsvila. Powernaps (och jag är jävligt bra på dom också!) är av högsta prioritet om jag är trött.

Idag hade jag det mildaste arbetspasset som vi butiksbiträden i Kolmården över huvud taget kan ha. Om det inte är helg och bussarna går totalt fuckedup på helgmornar förstås. Skrindpasset börjar 09:30 och slutar klockan 15:00 sharp. Bussen hem går 15:08 och landar i big Nkpg kring 15:50. Hemma (nästan) innan fyra!

På vägen från Anna-Cilla's (butiken i Bamses Värld) kände jag att jag var väldigt trött, men slog bort det. Väl hemma kände jag att jag var trött, men slog bort det. Hjälpte mor att bära lite till nya lägenheten. Hemma igen ville jag läsa min bok, jag var trött men struntade i det. Tvingade mig fram i boken - "bara lite till"...

...ända fram till jag inte orkade mer. Gav upp. Så jag lade ifrån mig boken, vände mig om och somnade på fem sekunder. Somnade inte bara efter fem utan vaknade dessutom nu, strax efter nio.

Although all rules were broken tror jag ändå att jag kommer kunna somna om en stund igen. Tänkte smaka på mors fisk och sedan återförenas med the new subject of my dreams - apes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback