You want sugar with that?

När man får perspektiv på saker och ting blir allt så mycket mer tydligt. Socker i kaffet till exempel. För två år sedan skulle jag för det första aldrig få för mig att helt spontant ta lite kaffe. Jag skulle antagligen druckit te eller oboy/varm choklad om jag ville ha någon slags varm dryck. Och när jag väl drack kaffe var det muy mucho mjölk och tre, fyra, ibland fem sockerbitar som gällde. Drack jag (som nu) en av Gevalias snabb-Cappuccino's (den sötade varianten) spetsade jag den alltid med extra mjölk. Och gärna socker. 

För en stund sedan var jag sugen på mitt förmiddagskaffe (och är det fortfarande). Men mor hade ingen mjölk hemma, och helt van är jag inte vid svart kaffe än, så jag tänkte att jag tar en såndäringa cappuccino som jag visste hon har. Tyvärr fanns det bara sötad. Så jag tog en sådan i hopp om att det inte skulle vara allt för överjävligt.

Häller i pulvret i koppen, men innan jag slänger förpackningen kastar jag ett getöga på innehållsförteckningen. Första ingrediens: SOCKER! (och sedan kom massa palmolja och annan onödig skit jag inte förstår varför de ska envisas med att trycka i), men jag låter mig inte hindras av detta utan tar en första klunk.

ÅH FY FAAAN! Det var så jävla äckligt! Så fruktansvärt sött (kanske bör tillägga att jag endast har litegranna mjölk och inget socker i mitt kaffe vanligtvis) och äckligt. Smakade inte ens kaffe. Knappt i alla fall. Jag testade att hälla i lite vanligt kaffe i. Det hjälpte inte.

Så nu sitter jag här med en äcklig kopp kaffe och halva köket är nerslabbat av mig. Okej, den är inte lika illa som innan... Men ojoj. Gott var det då inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback