Naturligt?

Naturgodis. Less fatt chips. Thaimat. Allt minst lika illa som vanligt godis, vanliga chips och annan take away-mat.

Varför väljer vi substitut, och kallar oss hälsosamma? Kanske för att finna en ursäkt i att vräka i sig lika mycket som innan, med den skillnad att det man äter istället för fett-och-socker-slabbet inte alls innehåller lika mycket fett-och-socker-slabb.

Är det naturligt? Nej. Det är faktiskt inte naturligt någonstans. Naturgodis är tillverkade av frukt, majs, (nötter) och choklad. Var kom chokladen ifrån? När blev den naturgodis? Och less fat chips? Mindre fett än vadå? Om du gör egna chips hemma? Knappast.

Thaimaten tänker jag inte kommentera. För den är ruskigt god. Frågan är bara varför jag var så ofantligt korkad att jag åt upp hela min naturgodispåse (på 374gram) och 1/3 av chipspåsen INNAN jag käkat.  Jäkla klantarsel.

(To be honest: Jag skulle ha ätit upp lika mycket godis om det hade varit "vanligt" godis som naturgodis)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback