Besökstid

Inte en dag för tidigt har jag äntligen fått tid hos en läkare som ska få titta på mitt öra. Hoppas hoppas hoppas att hon kan komma fram till problemet och finna en lösning!

15 november. Men innebär det att jag bara behöver vara hörselskadad EN månad till är det helt okej. Åh, vad jag önskar att jag får slippa det sen!


Vad har hänt?
Ända sedan i somras har jag haft lock i ena örat. Detta upptäckte jag en morgon när jag vaknade och skulle till jobbet. Försökte få väck locket utan större lycka. En vecka senare pratade jag med mamma och hon föreslog revaxör (mmm) eftersom det kanske kunde vara en vaxpropp. Så vi provade. Även där utan större resultat...

...fram till att mamma plötsligt ser något i mitt öra! Detta "något" visar sig, när det äntligen ramlade ut, vara en vit plutt. Tuggummi. Jaha?

Locket var dock kvar. Ringde vårdcentralen och fick en tid. Doktorn tittade i örat och konstaterade att jag hade "slappa" trumhinnor och skulle tryckutjämna flera gånger om dagen så kanske det skulle fixa sig. Annars skulle jag gå till en örondoktor. And here I am...

Jag har alltså gått omkring med lock och nedsatt hörsel i höger öra i 3-4 månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback