Workaholic

Jag har blivit en ofrivillig workaholic. Heltid är ungefär 30-40 timmar i veckan, right? I två veckors tid jobbar jag 42,5 och 44,5 timmar. Lunchen är inte inräknad.

Man kan se på saken så här också: Jag går hemifrån till bussen halv nio, alltså en timme innan jag börjar. Och beroende på när jag slutar (17:00 eller 17:30) så kommer jag hem antingen kl 18:00 eller 19:00. Alltså en timme (och en halv) efter att jag har slutat.
Det innebär att på en arbetsdag med tiderna 09:30-17:00 är jag hemifrån 9,5 timmar. Och på mina 09:30-17:30 dagar är jag borta 10,5 timmar.

Detta innebär att under dessa två veckor är jag hemifrån 58 och 61 timmar av veckans sammanlagda tid på 168 timmar. Eftersom man borde sova 8 timmar per natt (56 timmar i veckan) gör dessa faktum att jag har 51-54 timmar i veckan på mig till att göra vad jag vill. Detta säger att jag borde ha mellan 7 och 8 timmar om dagen till fritid. Men så vitt min erfarenhet har lärt mig så har jag nog snarare högst 4-5 timmar på mig från när jag kommer hem och ska sova. Vad hinner man göra på det liksom?

I guess work is a sort of life too.

Kommentarer
Postat av: Passion

Sluta mesa nu! ska vi börja snacka om arbetsider??? då vinner jag lätt! bärjar typ senaste kvart i tio varje dag å går till halv åtta tidiagast...å jag har ingen rast alls! ha! där vann jag! hehe *ler*

Kram på re!

2006-07-06 @ 16:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback