Uppdrag: Jobba över för de sjuka

Hej och hallå blogg-boken. Idag jobbade jag övertid på mitt redan två-extratimmars långa arbetspass. 2½ timme mer i lön. Fast jag vet inte om jag får det. Kanske säger de att: Nä du får inte jobba så mycket utan att ha en timmes lunch. Tack, men jag fick/tog inte en timmes lunch, utan en halvtimmes. Så jag vill ha lön för 9½ timme. Annars blir jag ledsen i ögat.

Har förresten norpat åt mig ett arbetspass måndag den 31a. Fatta vad kul det känns att tjäna ihop 15 000+ på en månad! Liksom... WOW! Trodde aldrig jag skulle skrapa ihop så mycket cash på en månad. På ett sommarjobb alltså. I framtiden vill jag tjäna minst det dubbla (för jag är smygkapitalist). Sen går en del bort i skatt, visserligen. Och till mammas present (resan). Men ett par tusen får jag kvar. Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback