Tvåårsjubileum

Kära flitiga läsare,
Det har gått två år sedan jag började mitt arbete. Det är crahaaaaaazy. Jag tänker på det ibland, att det här är min framtid de kommande 40-something åren framöver. Låna ut mig själv i 8-9 timmar om dagen.

Jag tänkte på det särskilt lite extra idag. Lyssnade på Björn Lindeblads sommarprat förut när jag var ute och gick. Han var 26 år och hade varit karriärist i tre år när han plötsligt beslöt sig för att sluta. Han blev buddistmunk i 16 år. Alltså, vilken oerhört befriande - som han själv uttryckte det - gåva att våga släppa allt.

Själv har jag inte riktigt kommit till det stadiet ännu, men tanken kring det är spännande. Lämna allt man äger och har för att gå i kloster och meditera hela dagarna. Lämna bort allt jag äger och har...


...kanske en annan gång.

Hälsningar,
Er flitiga skribent

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback