Allting har alltid varit så enkelt

Jag har aldrig haft några problem med jobb och pengar. Så plötsligt blir jag färdig med skolan och tar examen. Då är jag inte längre värd något.

På två månader har jag sökt 25 jobb. Ett av dessa hörde av sig och var en smula intresserade, men idag fick jag mail om "Tack, men nej tack!".

Jobben jag har sökt har varit jobb jag är kvalificerad för. Jag har inte tagit mig något vatten över huvudet. Jag har heller inte sökt jobb som är "för simpla". Helt enkelt; jag har sökt 25 jobb som skulle kunna passa mig och min utbildning. Även några jobb i stil med mina tidigare arbeten.

Det var en månad sedan mitt senaste sökta jobb. Jag fick plötsligt ingen lust.
Ibland vill jag bara ge upp med jobb och fortsätta plugga. Samtidigt känner jag mig klar som student (för nu).

Idag sökte jag ett jobb igen. Jag vill inte påstå att jag känner mig ett dugg självsäker och tror att "det löser sig snart". Men jag hoppas att det gör det. Jag vill tro att det gör det.

Och för guds skull: Hoppas detta är första och sista gången jag är sysslolös!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback