Att läsa om min karriär är väl roligt?

Det enda jag tänker på är jobb och framtid. Tänk om jag dör imorgon?
Jag förstår att jag behöver slappna av mer. Lite vill jag tro att jag har slappnat av när jag ser tillbaka på det senaste halvåret. Men att bli ofrivilligt ledig är svårt, och inte alls på samma sätt som att få ett planerat sommarlov eller semesterveckor. Sommarlov och semestrar är ju dessutom tidsbegränsade. Detta kan pågå hur länge som helst. Men det kan också få ett abrupt slut - vilket ytterligare är en anledning att njuta desto mer.

Varje vardag då jag inte får ett samtal är en jobbig vardag. Ju längre tid det går, desto mindre är chansen att jobbet jag sökt blir mitt.

Någon sa till mig att det krävs hundra jobbansökningar för att få ett arbete. Samtidigt som jag är trött på att söka jobb, vill jag fortsätta för att nå denna magiska summa. Att komma upp i hundra ansökningar tar ett tag, och gör mig något stressad. Ond cirkel alltså, för mig som vill lära mig att ta det lugnt och bara vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback