Kvasten är vår!

2006: The Levanders är sjukligt nära vinst, men snubblar på mållinjen. (Tema: Sällskapsresan)
2007: Alla utom Borka vinner Best in show. (Tema: Sagor)
2008: Skönheten & Odjuren vinner Best in show. (Tema: Film)
2009: Inga-Lillz vinner Best in show & hela jävla skiten! (Tema: Musik)

Jag talar nu om Kalmars årliga studentfest Kvastkampen. Varje år har jag haft sjukligt kul, och kämpat stenhårt för att dra laget till vinst. Kvastkampen går ut på att vinna båtrejs, vinna lekar, samla poäng (typ skattjakt) och fjäska för domarna. Och kanske framförallt: vara engagerad i temat! Nu kan jag dra mig tillbaka glad och fulländad. Det är nog inte alla som vunnit best in show på Kvastkampen tre år i rad!

Varför vinner då mina lag? Till att börja med är vi sjukt seriösa med våra utstyrslar och går in för våra roller. För det andra är vi ruskigt bra på att samla poäng. Bland annat har vi åkt till Karlskrona för att köpa ett MAX-mål (finns inte i Kalmar), letat rätt på en ångmaskin, svalt varsin vattenmelon i ett stycke (ja, du kan själv få försöka klura på hur vi lyckades), spexat med mera. För det tredje älskar vi domarna (och de älskar oss).

Dr B. A:son Levander * 6

Alla utom Borka. Birks morsa, Birk, Mattisrövare, Ronja, Skalleper, Birks andra morsa och en Mattisrövare. Mattis & Lovis har simmat ur bild.

Skönheten & Odjuren. Gaston, Chip, Clocksworth, Lumiere & Belle (Odjuret jagar vargar) gör sitt bästa för att charma de eminenta domarna.



Inga-Lillz. Magnhild, Astrid, Gullan & Britta posar till nya skivomslaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback