Sommarschemat i handen

Tack arbetsgivare! Detta är förmodligen det bästa sommarjobbschema jag någonsin haft! Förvisso ska jag jobba 10 veckor i streck, men jag är ledig varenda helg, och har bara 6-timmarsdagar. Dessutom har jag bara tio minuter till jobbet (mot 45 min med buss till Kollemålle eller 20-30 min med cykel förra sommarn). Underbart!

Detta känns nästan som att jag fått mitt första jobb. Detta är nämligen första gången:
  • jag kan gå på toaletten utan problem
  • noll krångel med lunch (kanske t o m kan gå hem och äta om jag skulle råkat ha glömt maten hemma!)
  • jag har regelbundna arbetstider
  • slipper jobba på helger
  • och sist men inte minst: jag får ha privata kläder på jobbet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback