Godnatt, eller är det morgon?

Jag & LN firade mitt VG, sommaren, hennes examen, att vi lever, och... tja, lite allt möjligt. Är det lill-lördag så är det.

Vi fixade picknick och tog oss till slut ner till stans inneställe.
"Ikväll kostar det 100kr för det är liveband"
Jaha, tänkte vi och ville tänka igenom det hela lite innan vi gick in. Hur som haver så betalade vi med varsin Linné och beställde drinkar i baren. Tiden gick. Drinken tog slut. Vi beställde ny drink, och slog oss ned vid två jobbarkompisar till LN. Tiden gick. Drinken tog slut. Det gjorde även vårt tålamod. Klockan var då kring ett, och det kom fram att bandet redan hade spelat, innan vi kom. Tack så JÄVLA mycket! Hundra kronor i sjön pga en korkad sommarjobbare. När vi gick ut påpekade vi vårt missnöje och tjejen i entrékassan ursäktade sig med "Va? Spelade de inte?" och att "Ja, men det var ju inte mitt fel". Såklart det inte var ditt fel, men du kan ju försöka ha lite koll på vad du tar betalt för och hur du marknadsför vart entrépengarna går. Inte sjutton vill vi betala gage till ett band vi inte sett röken av.


Fick dessutom närapå magsår av drink nr 2 (har blivit lite känslig mot sur mat & dryck sedan jag "förgiftade" magen med 3 citroner & 2 lime på en kväll i maj), fett skoskav på foten och nu är jag till råga på allt svintrött.
Upp kl 07 imorgon. Behöver inte äta frukost hemma, så jag kan spara in lite tid (finns frukt & kaffe på jobbet). Men trött lär jag  vara resten av dagen. Och stämpelhelvetet måste jag skrubba bort, ser fruktansvärt tattigt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback