Egendomliga Mannen

I staden där jag bor finns en mystisk man. På sistone är han överallt. Han passerar mig var jag än går och är på Maxi när jag är där. Nu har han även börjat hänga utanför mitt hus! (Ska man bli rädd?)
Nu vet jag att han inte hänger här för min skull. Kanske på Maxi och på gatorna, men här finns annat som lockar. Nämligen vårt sophus. Förra helgen såg jag honom. Jag såg honom igår. Och vem såg jag alldeles nyss?! The very same.

Så vad är han ute efter, kanske du undrar något blygsamt. Pengar. Cash. Dinheiro. Pesetas. Money. Finns det pengar i sophuset? Nä. Men en och annan gång kanske en lat människa kastar lite PET-flaskor i plaståtervinningen. Då är Egendomliga Mannen där och hamstrar. Nu är han förvisso inte den enda i staden Kalmar som samlar PET-flaskor på studenters "bekostnad", men han vinner pris som mest utstickande.

Varför får han epitetet Egendomlig? Jo, för att han går (ofta) omkring och sjunger, närapå mässar, och slår sig i nacken.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback