Du har tagit examen!

Grattis vänner! Hela högen som tagit examen nu. Har själv fått frågan nu i dagarna - jag vet inte hur många gånger - men NÄ jag har ett HALVÅR kvar till examen. Surt? Som fasen.

Jag & LN slöt upp med en hög datanördar igårkväll och spelade musik quiz. Vi vann inte, trots att vi segertippade oss själva. Det blev i alla fall en kul kväll och efter lite "Stompa med Leroy"-dans beslutade jag mig för att ge upp. Och vad är det här med efterfester? Va? Aldrig förstått mig på. Jag gick hem och sov.

Nu tittar jag på grannar som är finklädda och bär ut sina flyttkartonger till fordon här utanför.
En liten spontan tanke (som förmodligen slagit folks skallar förr); varför firar folk gymnasiet med buller & bång, medan examenceremonin är ganska tafatt? Jämför bara namnen: "springa ut" & "ta examen". Kul.

Slut på det bittra för idag.
Än en gång: Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback