Det lilla vemodet

Mitt lilla vemod har vaknat. Det vaknade i söndags, när jag stod framför spegeln och sa till mig själv: Jag ska flytta härifrån.

Jag som trivs så bra här. Tycker om mitt hem, och med med liv jag lever. Därmed förstås inte sagt att jag på något sätt skulle vantrivas på nästa plats - det hoppas jag verkligen inte! Men det tar ju alltid en liten stund att känna sig hemma någonstans.

Loggar in på Studera.nu nästan varje dag för att se om något har hänt. Jag blev både glad och något mer vemodig när jag såg att jag är behörig till en av de kurser jag sökt till hösten. Det är nämligen en av de kurser som är på "fel" lärosäte. Okej okej, det skulle bli bra att plugga där också. Men har man siktet inställt så har man. Kan ju inte ta bort "fel" kurser ur min söklista heller, utifall jag inte kommer in där jag vill allra mest.

Dags att stilla nerverna med lite kaffe och fortsatt tentaplugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback