Att ha vädergudarna på sin sida

Ibland har man bra med flyt. Under förmiddagen bestämde jag mig för att äntligen göra ett litet ärende på andra sidan gatan (ju närmre, desto jobbigare - eller?). Visst var det kyligt, och marken var fuktig, men solen sken och det var fint väder. Det blåste inte ens särskilt mycket.

En halvtimme senare när jag är åter hemma och sitter vid bordet och äter lunch, ja då både blåser det och haglar. Däremellan och fram till nu har det gjort så i omgångar, blandat med lite regnskvätt.

Tur för mig jag haffade bästa tiden på dagen!

Dock kvarstår då följande dilemma: träning. Måste alltså ta mig ut en gång till idag. Känns tungt. Om nu inte vädergudarna bestämmer sig för att vara barmhärtiga emot mig ännu en gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback