Identitetskris

Såhär framåt småtimmarna är det lätt att man börjar fundera på saker. Jag har haft något att fundera på ända sedan jag kom hem från jobbet och gick in på studera.se. Det är också det enda jag har tänkt på. (Förutom då jag tog paus för födointag och filmtittande.)

Det som är krisigt är:
  • Var ska jag läsa i höst?
  • Var ska jag bo i höst?
  • Vilken kurs ska jag läsa i höst?
  • När ska jag börja kursen i höst?
  • När kan jag ta examen?
  • När kan jag börja jobba?
  • Vad kommer jag att få för jobb?
  • Vad vill jag jobba med?
  • Var vill jag bo när jag är färdigpluggad?
  • Vad vill jag göra?
  • Vem är jag?
Ja. Som du ser är mina problem gravt assocsiationsbaserade. Ju mer jag tänker på det, ju värre blir det. Och vad sa jag nyss att jag hade gjort sedan klockan fem? Just det. Men förhoppningsvis kommer jag ändå att kunna sova gott. Jag har nämligen följt samtliga råd som
vårdguiden.se säger att man bör göra då man hamnat i en kris;
  • ta det lugnt (check: har inte gjort ett jota sedan jag kom hem)
  • prata med någon (check: "alla")
  • gå en promenad (check: var på Maxi & handlade)
  • äta & dricka (check: svullade god mat, glass och paj)
  • unna sig något man tycker om (check: köpte lite filmer på Maxi, som jag såg på)
  • skriva dagbok (check: blogg får duga)

Weiji

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback