En frukt om dagen

Ett äpple om dagen håller doktorn borta. Två-tre frukter om dagen för att få alla vitaminer och mineraler kroppen behöver. Färsk frukt innehåller antioxidanter som är bra för bla bla bla bla.

En löneförmån jag har är att det ibland blir lite frukt kvar emellanåt. I måndags fick jag hem kanske 2-3 kg äpplen. Idag fick jag hem 1 kg äpplen. Det fanns mer, men jag kände inte riktigt att jag behöver ha såååå mycket äpplen hemma. Vad ska jag göra med alla äpplen?

Äppelälskar-jag kan ju inte äta dem råa. Och även om paj är världsgott vore det kul att göra något annat också. Ska väl göra en sats kräm till, köpa hem en risgrynskorv (orkar inte koka) och göra äppelris. Men sen då?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback