Det enda som är sant...

Lyssnar lite på en av mina sorgsna favoritsånger. Blev något mer sorgsen när jag såg att min favoritskiva av densamme inte fanns på Spotify. Sedan insåg jag att jag faktiskt äger den i min skivsamling. Då menar jag äger på riktigt - inget nedladdad och utbränt här inte!

Jag har nu ägnat hela helgen åt att grubbla över mina framtidsbekymmer. Det enda som är sant, är det värsta utav allt. Och det värsta utav allt är att jag måste välja själv. Oavsett vad jag väljer kommer det att bli bra, det är jag övertygad om (förutom att vara arbetslös, det låter inte så kul). Det enda alternativ jag inte kan råda över, är det som innebär att jag inte kan ta examen i år.

Varför det är så viktigt för mig att ta examen i år är att det är mitt nyårslöfte. Löften är till för att hållas. Kruxet är att jag (enligt min programansvarige) får ta ut examen utan kursen jag dividerar kring. Bara jag klarar tentan i september får jag alltså kalla mig ingenjör. Men vill jag ha ett bra jobb behöver jag denna sista kurs.


Välj åt mig!




Hoppas länkarna fungerar. Samtliga i inlägget går till Spotify.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback