Att dividera med livets små bekymmer

Små eller stora, bekymmer har jag, det kan vi konstatera. De flesta verkar dock handla om födointag.

  • Bekymmer nr 1:
    Det är märkligt väder ute, varmt & kvavt, vilket får mig att känna mig lite märklig till mods.
  • Bekymmer nr 2:
    Mat? Jag är väldigt sugen på god mat, men har noll ork att laga den. Samtidigt vill jag ju absolut inte köpa färdigrätter (det är mot mina principer). Hämtmat kan jag förstås acceptera, men jag skulle föredra att laga något så jag kan göra matlådor samtidigt. Åter till problemet - orkar inte laga!
  • Bekymmer nr 3:
    Ska jag strunta i mat, och köpa glass istället? Visserligen utesluter inte glassen maten, men äter jag ingen vettig mat måste jag ju leva på något. Det för mig dock åter till problem två, med matlådedelen.
  • Bekymmer nr 4:
    Om jag nu lagar något, VAD ska jag laga?!
  • Bekymmer nr 5:
    Jag har levt på fil denna vecka (avverkat snart 4 liter sedan i måndags - vanligtvis äter jag 1½ per vecka). Och JÄVLAR vad GOTT det är med fil! Men min müsli tar slut så snabbt... 
För att motivera mig, tror jag faktiskt att jag dristar mig till att ta bilen till affären. Shame on me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback