I min blottarrock

Inte för att det är en blottarrock i traditionell mening. Det är min badrock jag sitter i. Kunder inte riktigt säga morgonrock, eftersom jag inte brukar ha på mig den på mornarna - för jag tycker inte att det är en morgonrock. Morgonrockar är inte av frotté, utan "vanligt tyg", siden eller fleece till exempel.

Hur som helst så sitter jag i alla fall här, i min soffa iförd detta "plagg" och känner mig småful. Sedan onsdag eftermiddag har jag haft lov och varit heeeeeelt ledig. Inget att göra, inget plugg, inga måsten (hetsen börjar på måndag igen).

Det är en riktigt lustig känsla, att inte ha någon liten pluggdetalj att tänka på. Jag har inte ens kännt mig (eller varit) ledig sommartid (från plugget alltså)! Och vid jul har vi nästan alltid haft något arbete som ska in, tenta efter nyår etc (vilket är precis vad jag har haft nu).

I onsdags blev jag lite rädd, och fick ångest över att inte behöva känna pluggpress sen när jag tagit examen. Nu ser jag fram emot att ha lediga kvällar & helger varje vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback