Herre på täppan!

Jag tror jag håller på att bli den som jag inte ville vara - den som tror sig vara lite bättre och kunna lite mer än alla andra. De jag nu har som kurskamrater har inte pluggat alls särskilt länge (ett halvår). Och ingen mer än jag är ingenjör.


Vem hade trott att jag skulle bli lite av en översittare?
Åtminstone teoretiskt sett. Officiellt sett lägger jag band på mig själv och är likvärdig med vem som helst.


Förvisso så vet jag att jag har all rätt i världen att vara stolt över mig själv, att jag klarat av snart 4 års utbildning och kammat hem en ingenjörsexamen. Men jag behöver ju inte känna mig bättre än alla andra för det...

Fast å andra sidan får jag väl passa på och unna mig själv att  känna så en liten stund. För när jag sedan kommer ut på arbetsmarknaden kommer jag inte vara ett dugg kaxig (snarare tvärtom!).


Kanske jag skulle börja gå klädd såhär i skolan?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback