Vad har hänt med melodifestivalen?

Jag förstår mig inte på det nya konceptet med femton olika röstningar per kväll, delfinaler hit och dit, andra chansen, röstning igen, jury, röstning igen and so on...

Diggade H.E.A.T. stenhårt, och hoppas att det går bra för dom i finalen. Trummisens PTV var ett roligt inslag. Både jag & Anna enades om att han måste ha vart påtänd, full eller åtminstone lite bakom flötet, eftersom han inte verkade hänga med på någonting.

Jag har aldrig gillat Petra Mede (i SVT's Morgonsoffan är hon dock riktigt bra som morgonprogramledare) och hon gör sig inte så bra i Melodifestivalen heller tycker jag. Många av hennes skämt var egentligen riktigt bra, men hon levererar dom inte på ett fördelaktigt vis. Läser innantill, är stel (förmodligen nervös - och jag klandrar henne inte för det) och pinsam vid podiet under sista röstningen då hon ska krysta fram lite skojiga samtal mellan de tävlande och henne själv.

Så nä, Melodifestivalen känns inte så rolig i år. Men har jag egentligen någonsin tyckt det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback