Du dör inte om du avstår godis

Min kompis berättade att hon haft en helt sockerfri dag idag. Fast det gällde tydligen bara godis, fika var okej. Hon vet inte själv hur länge det kommer att hålla, men SÅÅÅ svårt är det faktiskt inte.

När jag åt godis åt jag det inte en gång i veckan. Jag åt godis i stort sett varje dag. Jag vet inte hur mycket pengar jag la ner på KitKat från skolans automater. När jag köpte godispåsar (lösgodis) kostade de oftast minst 50kr (och då tog jag inte en påse full med de tyngsta alternativen). Jag åt jämt, och mer än gärna, godis. Hade jag en påse kunde jag heller inte sluta förrän den var slut.

Nu har jag inte ätit godis på 2 år och 2 månader. Och jag fortsätter på det spåret.

Kan jag sluta, kan hon och vem som helst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback