Den hemlige kockens Äkta vara

Yes! Jag plöjer just nu igenom både Mats-Eric Nilssons Den hemlige kocken och Äkta vara. (Fast egentligen borde jag väl skriva dem i omvänd ordning, eftersom jag började med den senare...)

Nåväl. Att läsa dessa böcker gör mig otroligt kritisk till allt vad mat heter. Åtminstone den mat och de livsmedel man hittar i affärerna. Jag var redan innan rädd för E-nummer, stabiliseringsmedel, smakförstärkare och allt vad som stod i innehållsförteckningarna. Nu är det ännu värre - i böckerna kan jag ju läsa vad allting egentligen är för något och varför dessa komponenter har tillsatts.


Gå gärna in på
aktavara.org och läs lite om de matvaror och livsmedel du äter idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback