Trolla med tillgångar

Igår hamnade jag på en blogg som handlade om en persons mål i livet. Tursamt nog för denne verkade det som att drömmarna skulle besannas.

Livsmål: Bli miljonär (innan 30).

Är det enda målet och drömmen man har i livet? Nåväl. Personen i fråga ville bevisa att gemene man har möjlighet att bli miljonär. Det gäller bara att investera pengarna rätt. Men hur fasen gör man det då, särskilt när räntor på sparkonton i dagsläget är nästintill obefintliga (så att bara spara är värdelöst) och resten av aktie- och fondmarknaden på usel nivå. Visserligen kanske det är nu man ska satsa, så kanske det går uppåt sedan - så är miljonen en baggis.

Joakim von Anka började med en (1) krona och har nu över
500 kvadriljoner (hur mycket är det?). Fast då gäller det i och för sig att få tag på en turkrona. Tänk om jag har gjort mig av med min?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback