Fem minuter till jobbet

Jag ska vara ärlig - jag gick inte till ikea häromdagen. Jag tog bilen, eftersom jag insåg att varuhuset bara hade öppet en timme till. Shit happens. Jag tröstar mig med att jag faktiskt gick inne i huset i alla fall.

Igår gick jag desto mer. Traskade iväg till Netonnet. När jag insåg hur privilgiad jag är att bara ha det 30 minuter bort blev jag ännu mer glad över att jag bor i Kalmar. Gångavstånd till både ikea & netonnet. Och många andra affärer förstås. Om man nu vill räkna 30 minuter som gångavstånd, och det gör jag.

Nåväl. Manpower ringde nyss. Först blev jag erbjuden att sitta i reception - men jag har ju tentavecka så jag kan inte lägga 1½ dag på att jobba. Ett par minuter senare blev jag uppringd igen. Och nu ska jag jobba ett par timmar imorgon i alla fall! (Inte i reception dock...)

Och det bästa är: JAG BOR GRANNE MED JOBBET!!!
När har det någonsin hänt förut?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback