Sa jag att jag provade en ny glass?



Yes. Glassomanen (ja, det får jag väl ändå kalla mig nu?) i mig kände för lite spänning. Ungefär som när jag skulle testa lakritspuck (tyvärr). Denna gången blev det hur som helst inte lika illa. Snarare tvärtom!

Efter att ha sneglat lite på de olika Magnumsorterna och Sandwich (som alltid varit en favorit) råkade jag grabba tag i en TipTop istället. Jag har faktiskt aldrig ätit den förut.

Helt okej glass. Blev något besviken när chokladklutten i mitten tog slut, men desto lyckligare blev jag när jag kom till slutet av struten - full med choklad! Fick lite nostalgikänslor (älskade Cornetto när jag var liten, och den hade choklad i botten). Tyvärr var ju själva struten en smula mjuk, som strutar i frys brukar bli. Men det dög! Ingen papperskänsla i alla fall, och det är baskemig en jäkla fördel!

TipTop får fyra av fem toasters. Kanonkul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback