Om tre år (för tre år sedan)

Om tre år är jag inbiten student. Förhoppningsvis har jag inte tröttnat på studierna då. Jag har hittat en inriktning/företag som jag är extra intresserad utav och jag har ett skitstort kontaktnät!

Eventuellt studera utomlands en stund eller åtminstone fundera över detta.




I september 2005 skrev vi alla i klassen ett brev till oss själva. Det här skrev jag till mig själv, om mig själv. Jag var inte ens tjugo bast. Nu vill jag skriva ett svar:

Maj 2008 Till mig själv, för tre år sedan

Ta det lugnt! Du behöver inte göra allt. Egentligen vet jag inte riktigt vad du menar med inbiten student. Var det det jag var när jag satt i styrelsen? Är det det jag är nu? Jag gissar du bara råkade göra fel ordval. Gissar att det var "engagerad" du sökte efter. Det blev du. Du har jobbat i kår och studentpub, på arbetsmarknadsdagar, du har haft extraknäck, fixat två nollningar (fast du missade att närvara på den ena av dom), du har suttit i styrelse, du har fixat tröjor till en studentfest. Och en jäkla massa mer! Så oroa dig inte. Du kommer att engagera dig. Men snälla snälla, ta dig inte vatten över huvud. Glöm inte bort att du faktiskt betalar för att studera, och om du inte fixar kurserna får du inte ta examen. Du kommer inte att kunna tenta om fysiken i evighet, till exempel.

Utnyttja det jäkla träningskortet du vann åtminstone två gånger i månaden. Du HAR tid. Fast jag vet: det stället suger för en otränad som jag. Börja på Friskis istället. Det är ju inte som att du förlorar något på att ha dubbla träningskort. '

LÅS CYKELN! För fan. Och ställ den inte vid Korsis. Den kan bli snodd.
Tappa inte tvn i golvet.
Tappa inte kameran i golvet.
Ät vettig mat istället för billig.

Okej. Slut på tips. Hade ju inte tänkt dra någon predikan (sorry).
Hur som helst: du tog dig utomlands (Portugal) och du fixade kontaktnät, särskilt i synnerhet med exjobbet. Nå, jag borde väl bättra på det hela lite. Till exempel mingla runt på nästa arbetsmarknadsdag jag ramlar in på.
Du har faktiskt till och med flyttat, och därmed fått eget kök!

Så framtiden ser ljus ut för dig, lillen.
(Vem får inte komma in på Systeeemeeeet? DU!)

Ta hand om dig!

Kommentarer
Postat av: Patricia

Bra Frida! Kul läsning.

2008-06-02 @ 14:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback