No more Lakritspuck för min del!



Nä, jag förstår inte vad de talar om. Varken Glasskoll.se eller Ebba von Sydow verkar ju veta vad de snackar om.

Personligen tycker jag om lakritsglass. Jag tycker lakritsmilkshake är gott. Jag gillar (!!!) Turkisk Peppar-glassen från Hemglass. Och jag tyckte GB's lakritsstrut de körde med förra året PePe var kanon! Men JÄVLAR vilken besvikelse pucken var!

Jag var på Pressbyrån och skulle köpa ett frimärke. Innan jag kom till kassan tittade jag ned i glassfrysen, och letade efter Magnum Strawberry White (eller Magnum Vision som jag vill envisas med att kalla den). Men till min besvikelse (ännu en gång) hittade jag den inte (var har den tagit vägen?!), så jag struntade i glassen. Gick fram till kassan, och skulle betala mitt frimärke. Great, jag hade bara 3.50.

Jag: Jag tar det på kortet!
Kärring: Vi kan inte ta så små summor.
Jag: (kände mig alldeles handfallen, men räddade situationen snabbt) Jaha. Nähä, men då får jag väl ta en glass i alla fall då.

När jag var på vippen att sträcka mig efter Magnum Mayan Mystica (som EvS & hennes kollega ratade helt och hållet) ångrade jag mig, eftersom jag käkat den så mycket. Jag ville prova något nytt, så jag beslutade mig för att ta en lakritspuck.

Kärringen blev nöjd. Jag klistrade fast frimärket, postade mitt brev och öppnade glassen med förväntan.

Sedan slutade det med att jag slängde halva glassen och mådde lite illa resten av eftermiddagen - så äcklig var den!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback