Konkurrens på miljösidan!

Ja, jag känner konkurrens. Är det så konstigt? Från att ha varit ett mummelämne någon talade om ibland dyker allt mer artiklar, program, samtalsämnen, events och tjänster/arbeten upp. Jag vet att vi fortfarande är precis i början på denna "miljöboom", men jag är ju inte färdig än. Jag vet inte var i "miljön" jag vill placera mitt arsle. Var får jag komma in? Vad ska jag göra? "Allt" är ju redan gjort. I företagens jobbannonser söker de någon, vem som helst, med arbetslivserfarenhet och intresse för miljöfrågor. Utbildning inom miljökemi/miljörätt/miljöblablabla kommer i andrahand. Vissa skriver inte ens något om det, utan vill ha en maskiningenjör/processingenör/nåt annat. (Dravel för dig som inte är insatt, men det är viktigt för mig!)

Mycket händer faktiskt. Till och med när det gäller vårt exjobb (c-uppsats) så har företaget gjort en hel del förändringar och förbättringar redan sedan vi kom dit. Vi (mest jag) har funderat på om vi egentligen är överflödiga.

Så konkurrens råder, inget snack om saken. Jag ska bara bevisa för världen att jag är bäst och kan mest, och sopa alla andra av golvet med mina kunskaper och intelligens.

(Sa jag något vettigt här?)

Kommentarer
Postat av: Ida

Kul att du tittade in på min blogg, var tvungen att kika tillbaka..
Fortsätt att utgå från att du är bäst, det kommer man längst på! Mvh Ida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback