Här sitter jag och hostar & är filosofisk

Jag hade planerat att vara frisk till imorgon. Inte för att jag har tänkt gå ut och festa, utan mest bara för att jag är trött på att inte träna. Jag vill träna, men vägrar göra det i en halvtrasig kropp. På söndag går nämligen ett pass jag väl egentligen inte tycker om råmycket, men som är ganska trevligt. Mest styrka och ingen kondition direkt. Skulle vara skönt.

Har plöjt iväg ett mail till min programansvarige. Ställde frågor som rör min framtid, hur jag ska göra för att ta examen osv. Missade en halv termin när jag var i Portugal, för den som inte visste det. Vilka kurser jag kan kompensera med. Jag frågade också hur det egentligen ligger till med de matte & fysiktentor jag har kvar. Eller rättare sagt: en matte- (jag hade glömt bort det, men jag har faktiskt klarat nästan all matte!) och tre fysiktentor. Just den mattekursen var jag inte ens närvarande på. Fysiktentorna (matten med för den delen) kan jag nog klara, bara jag vill - jag är inte helt bakom flötet.

Jag skulle vilja hävda att jag är intelligent och har lätt för matte. Så varför har jag inte tagit mig igenom dessa kurser?
Bristande motivation. Tråkiga föreläsningar. Och (en jävla massa) dåliga dagar.
Andra kurser jag läste samtidigt klarade jag ju med galans!

Mycket låg nog i att jag inte såg vad jag skulle ha skiten till. Det vet jag väl egentligen inte nu heller, men har ju förstått att jag måste ha det för att bli ingenjör (ja, titeln är viktigt för mig!). Nu har jag ju dessutom fått ett större allvar i frågan, eftersom vi (antagligen) aldrig mer får tenta om dessa kurser. (Kul om man skulle kugga på två-tre poäng!)

Ekonomikursen jag läser nu är jag ungefär lika omotiverad till. Eller åtminstone på gränsen till. Jag vet inte hur många gånger jag tänkt tanken att hoppa av, men samtidigt vore det ju skönt med poängen så jag slipper fixa fler kurser vid senare tillfälle. (Där har ni förklaringen(?) till varför jag inte varit ett dugg nöjd med ekonomiprojektet .)

Nu blir inlägget för långt för er för att läsa. Så jag slutar skriva, och fortsätter att hosta lite till (för att tömma host-kontot till imorgon!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback