Bilbekymmer

Det blir nog inget däckbyte denna helg. Minusgrader på söndag, och det ser inte lovande ut för måndag heller. Vinterdäcken får sitta kvar ett tag till. Om jag tar med mig sommardäcken till Kalmar eller ej vet jag inte. Är väl inte jättesugen på att åka hit igen för att byta om 2 veckor. Har inte tid.

Dessutom: Igår när jag packade bilen tyckte jag inte att jag stängde passagerardörren riktigt ordentligt. Jag tänkte således öppna och justera. Plinkeplonk! lät det ifrån marken och jag undrade vad fan det var. Så tittade jag ner, och där låg dörrhantaget. Tur jag var på gott humör och kunde skratta åt det!

Bara en bra bil-sak. Jag ringde mor när jag stod parkerad utanför och bad henne komma ner med lite växelpengar eftersom jag bara hittade 10-12 kr i min väska. Klockan var fem, och enligt skylten skulle det betalas fram till klockan åtta. Mor kom ner och vi började lirka in mynt i automaten. Lite förvånad avbröt mamma inbetalningen och började om genom att pilla i en krona. 22.03 08:?? stod det (frågetecken ersätts mot två siffror jag inte memorerat). Vad fan tänkte vi, men tröck på Godkänn-knappen. Ut kom således en liten lapp som lät mig stå parkerad 1½ dygn för 1 krona. EN KRONA!

Kommentarer
Postat av: Viika

Ha en trevlig fortsättning på dagen och Glad Påsk! :)

Postat av: Sandra

Sugen på att vara med och tävla om vårens sötaste underkläder?

flachsan.blogg.se/1206035749_tvlings_dags.html

Lycka till!

2008-03-21 @ 12:34:14
URL: http://flachsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback