Att vakna upp till en mardröm

Den ångest det ger att vakna upp till en mardröm. Usch.

Söderköping. Jag och syster klev ut ur fordon (buss?). Någon jag mött på internet ropade efter mig, jag vände mig om, log och gick åt dennes håll. Syster skulle meddela mor om varför jag skulle bli lite sen så ingen fara var skedd. Dittills.

Personen jag gick fram till välkomnade mig och frågade om jag ville följa med upp. Eftersom jag inte visste hur denne bodde beslutade jag mig för att gå med på förslaget, vilket jag ångrade snabbt. Det visade sig att för att komma in till lägenheten skulle man gå genom en gammal oljig (?) spånplatta som var alldeles dammig. Jag kände obehag redan då.

Sedan visade det sig att Personen var obehagligt påstridig och ville dra med mig till något slags evenemang med grillning och allt vad det var. Jag ville inte följa med eftersom jag inte kände personens vänner, jag skulle ju dessutom hem!

Obehaget växte ytterligare längre fram i drömmen. Han (och stark var han också) skrek och slog mig (tror jag) och tvingade mig att stanna kvar - annars skulle han döda mig. Min syster kom för att hämta mig. Planen var att låta mig hämtas, men för att komma därifrån blev vi tvugna att ringa polisen. Jag skickade ut syster ur rummet och bad henne ringa. Jag och Personen var kvar, varpå jag försökte få honom att inte vara så aggressiv (inte det lättaste). När han hörde vi ringde polisen och de kom in blev han fly förbannad. Han klev ut ur rummet (två poliser var utanför), släppte ut håret (plötsligt fick han långt hår) och agerade tjej. Poliserna som först gjort sig beredda på att gripa första man som kom ut, slappnade av och sa till varandra: "Jamen det där är ju bara en tjej!". Sen såg de att jag kom ut, och Personen slog ned poliserna. Paniken var total (han hade ju lovat att döda mig om jag inte gjorde som han ville), och SJÄLVKLART ringde väckarklockan just då.

En timme senare skulle jag sitta och skriva tenta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback