Hur man gör för att säga nej.

Jag inväntar att min chef ska ringa, för att berätta för honom att jag tyvärr tyvärr inte har möjlighet att jobba den här veckan. Jag skulle kunnat ha jobbat idag. Men jag har ju inte fått något schema, eller någon slags antydan om när jag ska jobba. Och då är det ju ganska kort varsel om jag blir inringd för imorrn/resten av veckan. (Jag försöker bara intala mig själv att jag har rätt att säga att jag inte kan jobba.)

Kanske är han obehagligt inställd till frågan eftersom han inte kan erbjuda mig jobb denna vecka, och att det är därför han inte ringer? Nå. Hur det än ligger till: jag kan inte jobba denna vecka. (Jag måste upprepa mitt mantra om och om igen, så jag kan säga nej.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback