Förmodligen hjärnskakning

När jag klev av tåget tidigare idag och glatt spatserade hemåt, hann jag inte komma långt förrän ett grabbgäng på tre personer ramlade (!) ned för en liten stentrappa på två tre steg. SMACK!

På riktigt: SMACK!
Har du hört hur det låter när ett huvud faller rakt ner i asfalt? Så lät det i alla fall. För det var exakt var som hände.
Den kille som gick längst fram, bedömde jag snabbt vara förbaskat full, och han liksom halkade ned för trappan istället för att gå. Och när stegen tog slut fick han fortfarande inte fäste i marken, utan föll som en fura. SMACK! Bakhuvudet rätt ned i asfalten.

Jag frågade hur det gick. Men de ville inte ha min hjälp. Och egentligen kunde jag väl inte göra något - jag hade inte ens mobiltelefonen påslagen. Så jag gick hem, med en olustig känsla. Hade tänkt lyxa till det med ett meal från Frasses på vägen hem (innan jag klev av tåget). Det blev inget meal.
Hoppas han fick åka ambulans in till akuten.

Själv är jag stolt över att jag hade civilkurage nog att åtminstone fråga om jag kunde stå till tjänst på något sätt. Det finns nog de som skulle traskat rakt förbi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback