Oxhagen ToR

Ja, nu vet ju ni antagligen inte vad Oxhagen är för något (en stadsdel i Kalmar) men det ligger hur som helst cirkus 10 minuter hemifrån mig på cykel. Kanske 12.

Jag var på väg till jobbet och hade alltså kommit halvvägs. Av ren spontanitet bestämde jag mig för att se hur mycket klockan var (eftersom jag ännu inte vet EXAKT hur lång tid jag tar på mig att cykla till "depån"). SCHWOOP jag hade fått ett sms!

Jobb-J: Hej Frida! Du får byta idag så du kör *** istället. Du går ut klockan 1350 / J.

Tack så mycket. TACK TACK TACK! Här slet jag och kämpade tappert på min vackra tvåhjuling, var inte långt ifrån mitt mål. Så får jag vända om. Det var alltså 10 minuter innan jag skulle ha varit framme, och 40 minuter innan min schemalagda körning skulle börja. Han kunde inte skickat sms:et liiiiiite tidigare?

Skönt att få käka lunch hemma i lugn och ro. Men förbaskat irriterande att få massa extra motion som jag inte vill ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback