Idag borde jag bli klar med fysikboken jag lånat

Nästa vecka går nämligen låningen ut, och jag vill hugga tänderna i fysik B.

Så nu ska jag se vad Ellen har för sig, ifall hon ligger ute i gröngräset och pluggar någon stans, så jag kan sluta an!



Någon frågade om konvexa speglar. Jag vet inte varför personen ville jag skulle förklara hur sådana fungerar, och det känns väl en smula trist att sitta och rabbla fysiktjafs. (Mycket enkelt: saker som är nära spegeln ser större ut, och saker som är längre bort från spegeln ser mindre ut.) Vill du veta EXAKT varför konvexa speglar ter sig på det viset, så är mitt tips att googla fram det du vill veta, alternativt låna en fysikbok på biblioteket och läs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback