Dagens horoskop?

Under rubriken Arbete stod följande:
Låt inte en möjlighet som dyker upp på arbetet gå dig ur händerna. Sådana chanser återkommer sällan.

Hur ska jag tolka detta? Igår trodde jag att det skulle betyda att jag skulle bli befodrad (fat chance!?). Idag innebär det alltså att jag fick ledigt, och således inte får låta dagen gå till spillo. Helst skulle jag väl spendera den halvsovandes i solen, bara för att det är skönt, bekvämt, enkelt... Tja, det mesta som egentligen har med lathet att göra.

Meeeeeen så ska det inte bli. Nä, tvärtom hamnar jag nog inne större delen av dagen. Jag måste nämligen plugga fysik.
Om jag, vilket förstås också är en möjlighet, sätter mig någonstans där jag kan luta ryggen mot en vägg så jag kan plugga och sola samtidigt. För av egen erfarenhet (igår) kan man inte plugga på en gräsplätt med endast en liten sarong som huvudkudde (det går knappt ens att läsa skvallertidningar utan att få kramp i armen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback