Men jag ville ju inte tillbaka?

Återkommande dröm. Jag skulle tillbaks till Portugal. Eller om det kanske var Spanien denna gång. Varför? Varför? Varför? Kände ett starkt obehag inför min ditresa och framtid i landet. Jag hade ju på något sätt redan dömt ut min vistelse, att det skulle bli åt helvete.


Om jag ska tolka min egen dröm, så måste det vara någon slags rädsla för att återupprepa något (gammalt) jag gjort förut, när jag ändå redan vet hur det kommer att sluta; illa. Ironiskt nog vill jag även minnas att jag upprepade gånger på sistone drömt om lokalerna i min gamla grundskola. Och varje gång jag har varit där, har jag försökt att gömma mig, tvingats ljuga om vem jag är, missat flertalet chanser på att få göra något jag vill, låtsats vara glad över att få åka tillbaka till SP fast jag egentligen inte var det...

Jag vill inte drömma om detta mera. Det är inte kul.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ofta tyder faktiskt såna drömmar på något bra. Hittade tex "RESA: Att drömma att man beger sig ut på betyder att man strävar mot nya mål, att man vill förändra sin tillvaro." Ditt obehag kanske var pga av att du kanske inte vet vad du strävar efter.
Eller, jag vet inte..

2008-01-09 @ 13:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback