Lustiga drömmar?

De senaste månaderna har varit mer eller mindre sprängfyllda av såväl konstiga, glada och obehagliga drömmar. I Portugal berodde det på dålig sömn. Nu, beror det på något annat. För nog tycker jag att jag sover som en kung här!

Nåväl. Det senaste var under natten. Jag var en stjärnkock (förmodligen med i kocklandslaget) och hade lagat tre gratänger. Men jag hade lite trubbel med att ligga bekvämt, så jag tittade ned på mig själv och upptäckte att jag låg/såg ut som en av gratängerna. Tänkte att det fixar jag nog med att vända på mig. Detta hjälpte föga; istället såg jag ut som nästa gratäng och sist den tredje.

Härligt värre.
Något senare var jag mitt vanliga jag igen, och drömde att jag sprang omkring på min gamla grundskola. Helt plötsligt råkade jag låtsas agera dagisfröken till mina tre systerdöttrar. Hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback