Fortsätter klura på sänglösningar.

Jag vill bygga upp min säng. Varför? Jo, jag har tänkt jag ska ha plats för en hylla (på hjul) därunder. Sängen måste komma upp på kring 50 cm höjd, för att allt ska fungera problemfritt. Dock är själva lösningen ändå inte helt problemfri. Visst kanske jag skulle kunna bygga ihop någon lösning, beställa tillsågat virke från en brädgård, men det känns ändå väldigt komplicerat.

Så jag har funderat på andra lösningar: bänkar, stolar, pallar... Tja, allt som innebär att jag inte skulle behöva göra ett HELT hemmabygge. Inga lösningar känns dock 100%. Så jag får börja inse: det kanske inte är så svårt att bygga en sängstomme i alla fall.

image185

Något i stil med IKEA's sängstomme RAMBERG. Har tagit bort huvudgavelns överdel och förlängt nederdelen av huvudgaveln och fotgaveln en smula. Långsidan vill jag visserligen inte ha sådär bred, men orka ändra allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback