En sista återblick...

1. Gjorde du något 2007 som du aldrig gjort förut?
Reste utomlands på egen hand.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jaa... Åtminstone under våren (träning t ex). Skulle också "sluta vara knökfull jämt" och det tycker jag väl att jag lyckats ganska bra med. Eller?

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte mina vänner, men vänners vänner.

4. Dog någon som stod dig nära?
Farfar. Vi kanske inte stod nära varandra, det var dessutom fullkomligt omöjligt de sista åren eftersom han succesivt glömde vem jag/alla var, men han var ju ändå min farfar.

5. Vilka länder besökte du?
England, Portugal och Spanien.

6. Är det något du saknat år 2007 som du vill ha år 2008?
Högtalare med vettigt ljud till datorn. Egen lägenhet (flytt i februari!).

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
24 november.

8. Vad var din största framgång 2007?
Jag lärde mig ett helt nytt språk, på engelska dessutom!

9. Största misstaget?
Allt jag sköt upp till "senare" och därefter aldrig gjorde. Om du vill ha något konkret så skulle väl det vara att jag lämnade mitt kära Lisboa.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag dansade in i en dörr och hackade upp armbågen. Fick en fullastad (bland annat med träpallar) vagn inkörd i benet. Ramlade och skrapade upp knä (och mina favoritbyxor!).

11. Bästa köpet?
Min dator ligger nog på topp tre i alla fall. Kanske extraresväskan för knappa tvåhundra som verkligen höll för vad den skulle (gick sönder precis när jag skulle in med den till mors lägenhet). Kudden till min säng i Faro. Backpackerryggsäcken.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor och boende (hostels och hotell).

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Svårt att utse en enda specifik situation eller händelse. Jag blev glad när jag började se mig själv ur en annan synvinkel. Jag blev glad när jag kom hem från Portugal/Spanien och återförenades med alla igen. Jag blev glad när mitt lag vann Best In Show på Kvastkampen.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Heater med Samim.
Canção Simples med Tiago Bettencourt.
Work med Masters At Work.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket mycket mycket gladare! (Men för att bli så glad, var jag tvungen att vara väldigt ledsen också.)

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest till Porto. Pluggat mer så jag klarat alla tentor. Strukturerat upp min tid (och följt planen). Bakat mer (och då bakar jag ändå riktigt mycket jämfört med många andra). Promenerat mer (under hösten). Följt min kalender bättre (tog ju inte ens med den till Portugal!).

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Med facit i hand: inget. Men okej. Gnällt mindre. Stökat ner mindre. Slagit mig mindre.

18. Hur tillbringade du julen?
Med familj och släkt, med mammas lägenhet som bas, och sedan iväg till Krokek och även en sväng till Norrby.

19. Blev du kär under 2007?
Njae. Eller i mig själv förstås!

20. Hur många one night stands?
Det vill inte mamma veta. HAHA! Eeeh... jag menar: one night stand? Vad är det?!

21. Favoritprogram på TV?
Bonde söker fru. Härlig onsdagsunderhållning. Annars har jag börjat uppskatta nyheter allt mer (?!).

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag tycker inte att jag hatar någon.

23. Bästa boken du läste?
Hmm...The Flood (Ian Rankin) var väldigt fängslande. Bananflugornas herre (Fredrik Eklund) var även den väldigt "lättläst".

24. Största musikaliska upptäckten?
Fado!

25. Något du önskade dig och fick?
Ett hem i Faro.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Tillräckligt med poäng på the exam i kursen Waste Management.

27. Årets bästa film?
Ojoj... Det var ju svårt. Jag ser ju så många! Men en som fick mig att sjunga och dansa var ju Hairspray. Hade jag sett Simpsons-filmen hade jag lätt svarat den. Men pinsamt nog fick jag aldrig tid till det!

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Var på möte på International Office. Åt på restaurang med Ellen.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jag vet inte vad det skulle vara. Kanske om jag hunnit vara i Lissabon lite mer. Rest runt lite mer. Ätit ännu godare mat.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Tänker ni på klädstil så var den bekväm, och de flesta nya inköp råkade bli grå (och lite brunt). Annars skulle jag vilja påstå att jag har levt lite "allting löser sig", och det har det gjort. Live by the moment, och sådant spännande. Prova på nya saker. Det var min stil, och så ska det fortsätta!

31. Vad fick dig att må bra?
Sol, (vind) och vatten. Stränder, vackra vyer och gröna landskap.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jaa... Gitarren i Bandet. Jag & Carro sprang efter honom hur mycket som helst inne på Hultans backstage. Rent musikaliskt skulle jag gärna ha Justin Timberlake sittandes i ett litet hörn här hemma och sjunga för mig. Och i det andra hörnet: Josh Groban. Sen var jag förstås heltänd på Måns Zelmerlöfs tyske dubbelgångare. Dessutom var jag jäkligt sugen på att se en av Mika's konserter.

33. Vem saknade du?
Mina vänner & familj!

34. De bästa nya människorna du träffade?
Marietta, Daphne, Anja, Sven, Daniel, CML, Friedrike, Ingo & Katrine. Och många fler!

Kommentarer
Postat av: Mor

Va???

"20. Hur många one night stands?
Det vill inte mamma veta. HAHA! Eeeh... jag menar: one night stand? Vad är det?!"

Det betyder att man står upp en hel natt, bara en natt men man får å andra sidan inte lägga sig ner då. Nåååå... hur många gånger har du gjort DET????

2008-01-01 @ 21:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback