Ekologiskt vårsnygg

På begäran (!) och eget intresse har jag letat rätt på lite ekologiska kläder och skor. Men jag ska vara ärlig: utbudet är minst sagt begränsat (åtminstone i Sverige). Byxor är ovanligt, och de bästa jag hittills hittat har varit av modell mys&skön (haremsbyxor på Hildur.se till exempel). Fram tills dess, kan du köpa kläderna nedan med gott samvete, och matcha dom till dina redan befintliga brallor/kjolar/vad du vill.

Är du däremot envis och vill ha ekologiska jeans har italienska LifeGate ett gäng jag lite snabbt spanade in och de såg okej ut. Då ska b-i vara återförsäljare (någonstans) i Sverige.


(Klicka på bilderna för att veta mer om plaggen/skorna!)

image207
En grön tunika från Zion, tillverkad i ekologisk bomull. 345kr på Hildur.se.

image208
En blå hood med najs tryck och rolig ficka framtill för 650kr, också den av märket Zion, och finns att hitta på Hildur.se. Hur mysig som helst, eftersom den har tum-hål i ärmmuddarna. Tillverkad i ekologisk bomull.


image206

Vegetarian Shoes har söta lågskor tillverkade i djurvänliga material. Huruvida alla material är miljövänliga väljer jag att inte kommentera, men i jämförelse med många andra tillverkare gissar jag att de är helt okej. Dessa vita söta saker kostar 40£, och det verkar på sidan som att det ska gå bra att beställa till Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback