Ägnat en tanke åt din mobiltelefon?

Har ni någon gång tänkt på hur fruktansvärt SMART mobiltelefonen är? Jag lyssnade på P3 på vägen hem till Kalmar i söndags, och då frågade de ungdomar & vuxna på stan om de skulle kunna tänka sig att leva utan sin mobil. Alla sa nej. Knappt ens betalning eller en annan pryl gjorde de villiga att ge ifrån sig sin telefon. Jag tänkte: vad är det för människor? Jag skulle lätt kunna leva utan min mobil!

Nu sitter jag och läser en artikel som handlar om vad vi kan göra för att minska ned på vår konsumtion. En riktigt intressant artikel. Och då slog det mig vad sjujäkla praktisk mobilen faktiskt är. Den är min kamera, miniräknare, alarmklocka, påminnelse- och födelsedagskalender, spelmaskin vid tråkiga tillfällen, (till viss del) adressbok och förstås telefonbok. Tänk om jag inte hade denna enda multifunktionella telefon, då skulle jag tvingas skaffa alla dessa saker i listan, en och en. Och vill man byta ut telefonen någon gång då och då för att den blir föråldrad/går sönder, klart man likväl måste byta ut alla dessa (i synnehet de tekniska) prylarna.


(Även om det kanske kan verka så ibland, är jag inte domedagsprofet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback