Plocka fram det gröna fingret

Min granne Passion flyttar ut ur sin lägenhet nu. Det är sorgligt, men hon blir åtminstone kvar i stan ett litet slag till, innan hon far "hem hem" och slutligen till Japan-landet.

Och jag är en väldigt väldigt bra granne och vän! Jag hjälper nämligen Passion att flytta, genom att ta mig an saker hon inte ska spara. Jag har adopterat ett gäng torrvaror (mat) och nu är jag även innehavare av en kryddträdgård (i balkongblomlåda) och två levande växter (ett bra komplement till mina fyra halvdöda).

Så min nervositet över att lyckas hålla liv i växterna är total, men jag ska icke låta mig nedslås. Jag ska nämligen plocka fram mitt gröna finger, och vårda mina nya (och gamla) växter med största ömhet och kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback