Magnetkameraundersökning

Du ligger på ett undersökningsbord som förs in i en tunnel mitt i magneten. Under bildtagningen hörs ett kraftigt knackande ljud. Då måste du ligga helt stilla. Varje bildserie tar 1-10 min och hela undersökningstiden varierar mellan 0,5 och 1,0 tim.

Det hela känns så väldigt seriöst. Jag har bara sett liknande maskiner på tv, och jag har ju heller aldrig blivit röntgad på det klassiska sättet (bortsett från hos tandläkaren förstås). Håller tummarna för att jag får andas där inne, för det kan bli svårt att ligga blixtstilla och hålla andan (för att minimera kroppsrörelserna) i mer än en halv minut.



Här är en film om hur undersökningen går till.

Kommentarer
Postat av: malin

Skall du göra undersökningen i Kalmar och vill lyssna på musik, rekommenderar jag dig att ta med egen. Om du inte gillar Sven-Ingvars ;-)

2008-08-21 @ 21:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback